McDonald’s apskats

McDonald’s ir lielākā ātrās ēdināšanas kompānija pasaulē un vadošais restorāns savā jomā. Šīs ēstuves filiāles ir atvērtas 119 pasaules valstīs un ik dienas McDonald’s darbinieki apkalpo vairāk nekā 68 miljonus apmeklētāju.

McDonald’s ir dibināts 1940. gada 15. maijā, kad divi brāļi Ričards un Maurīcijs MakDonaldi Kalifornijā atvēra savu pirmo restorānu. Taču sākumā tas bija parasts restorāns. Tikai 1948. gadā restorāna īpašnieki ieviesa ātrās apkalpošanas sistēmu, kas tad arī sāka definēt šo restorānu kā ātrās ēdināšanas restorānu. Šis ātri restorāns kļuva populārs, un 1961. gada maijā brāļi MakDonaldi iesniedza prasību, lai McDonald’s kļūtu par prečzīmi kā Drive-In restorāns. Tajā pašā gadā McDonald’s iesniedza prasību par prečzīmes piešķiršanu arī viņu logo – „M” burtam ar divām izliektām arkām. Vēlāk jau 1955. gadā bija atvērti 9 dažādi McDonald’s restorāni ar ko arī aizsākas McDonald’s franšīze.

Šīs kompānijas galvenā mītnes vieta ir vieta ar nosaukumu McDonald’s Plaza Oak Brukā Ilinoisā Amerikas Savienotajās Valstīs.

McDonald’s galvenais pārdošanas produkts ir hamburgeri, frī kartupeļi, dažāda veida vistas sviestmaizes, gāzētie dzērieni, brokastu ēdienu un deserti. Taču tagad McDonal’s pārdod arī salātus un dažādus citus šķietami nedaudz veselīgākus pārtikas produktus par hamburgeriem. Vairākās valstīs McDonalda piedāvājumā ir arī dažādi šīm valstīm raksturīgāki ēdieni, vai hamburgeri ar šo ēdienu sastāvdaļām. Piemēram, Āzijas McDonald’s restorāni piedāvā arī zupu vai Indonēzijas restorāni piedāvā rīsu ēdienus, bet Indijā sastopamajos McDonald’s restorānos netiek pasniegts ēdiens ar liellopa gaļu, jo liellops Indijā ir tabu ēdiens.

Lai gan šī kompānija ir saņēmusi daudz kritikas saistībā ar tās pārdoto neveselīgo ēdienu un dabai kaitīgo ēdiena gatavošanas procesu, McDonald’s ir cītīgi piestrādājis, lai uzlabotu savu imidžu, ieviešot veselīgākus ēdienus savā ēdienkartē, iepērkot kvalitatīvākus produktus, no kuriem tiek pagatavoti ēdieni, un spēcīgi cīnoties, lai samazinātu šo restorānu ietekmi uz vidi un padarītu tos dabai draudzīgākus.