Wok to Walk apskats

Wok to Walk ir restorānu franšīze, kurā piedāvā ēdienus no eksotiskās Taizemes. Šajās ēdināšanas vietās viss ēdiens ir pilnīgi svaigs un pagatavots tev acu priekšā. Tu vari baidīt Taizemes sajūtu, smaržu un garšu vienā vietā un par pieņemamām cenām.

Kā jau šī restorāna nosaukums liecina, šajā ēdināšanas vietā viss tiek pagatavots ēdiena gatavošanas ierīcē, kuras nosaukums ir Wok. Tas ir dziļš trauks ar apaļu apakšu, kuru liek uz uguns un kurā tad pagatavo daudz un dažādus ēdienus un daudz un dažādās tehnikās, sākot no sautēšanas līdz cepšanai un vārīšanai. Tā kā šajā WOK pannā ēdienu var pagatavot tikai uz ļoti augstas temperatūras, tad tu vari būt pārliecināts, ka ikviens ēdiens ne tikai būs veselīgs, bet arī tajā nebūs atrodamas nekādas baktērijas vai citas lietas, par ko cilvēki varētu uztraukties izdzirdot, ka restorānā tiek gatavotas dažādas gaļas un zivju valsts produkti. Tas vienkārši būs vitamīniem bagāts, krāsains un, galvenais, garšīgs.
Šīs restorānu ķēdes ēdināšanas pamatprincips ir 1, 2, 3, jeb 3 soļi līdz pilnībā gatavam un uzturvielām bagātam ēdienam. Tas nozīmē, ka tu var kombinēt savu maltīti, kā vien tu vēlies, izvēloties pamatēdienu, piedevas un mērci vai toppingu, kas padarīs tavu ēdienu bagātu ar garšu. Vienalga vai tu esi veģetārietis, gaļas mīļotājs vai jūras velšu cienītājs, šajā ēdināšanas vietā tu noteikti varēsi atrast un sakombinēt ēdienu, kas ir perfekti piemērots tev.

Vēl viena ļoti laba šīs restorānu ķēdes īpašība ir, ka ikviens restorāns iegādājas savas maltīšu izejvielas no vietējiem piegādātājiem un ražotājiem, tā nodrošinot, ka tie atbalsta arī pašmāju zemniekus un nodrošina pilnīgi veselīgu maltīti saviem klientiem.

Pašreiz  ir sastopami nu jau vairāk nekā 50 WOK to WALK restorāni 14 dažādās pasaules valstīs, sākot ar Eiropu līdz par ASV un Āfrikai. Tas tikai parāda, ka šis ātrās apkalpošanas restorāns ir veiksmīgs ar ļoti labu ideju, garšīgu ēdienu un lielisku apkalpošanu, lai kur tu dotos.

McDonald’s apskats

McDonald’s ir lielākā ātrās ēdināšanas kompānija pasaulē un vadošais restorāns savā jomā. Šīs ēstuves filiāles ir atvērtas 119 pasaules valstīs un ik dienas McDonald’s darbinieki apkalpo vairāk nekā 68 miljonus apmeklētāju.

McDonald’s ir dibināts 1940. gada 15. maijā, kad divi brāļi Ričards un Maurīcijs MakDonaldi Kalifornijā atvēra savu pirmo restorānu. Taču sākumā tas bija parasts restorāns. Tikai 1948. gadā restorāna īpašnieki ieviesa ātrās apkalpošanas sistēmu, kas tad arī sāka definēt šo restorānu kā ātrās ēdināšanas restorānu. Šis ātri restorāns kļuva populārs, un 1961. gada maijā brāļi MakDonaldi iesniedza prasību, lai McDonald’s kļūtu par prečzīmi kā Drive-In restorāns. Tajā pašā gadā McDonald’s iesniedza prasību par prečzīmes piešķiršanu arī viņu logo – „M” burtam ar divām izliektām arkām. Vēlāk jau 1955. gadā bija atvērti 9 dažādi McDonald’s restorāni ar ko arī aizsākas McDonald’s franšīze.

Šīs kompānijas galvenā mītnes vieta ir vieta ar nosaukumu McDonald’s Plaza Oak Brukā Ilinoisā Amerikas Savienotajās Valstīs.

McDonald’s galvenais pārdošanas produkts ir hamburgeri, frī kartupeļi, dažāda veida vistas sviestmaizes, gāzētie dzērieni, brokastu ēdienu un deserti. Taču tagad McDonal’s pārdod arī salātus un dažādus citus šķietami nedaudz veselīgākus pārtikas produktus par hamburgeriem. Vairākās valstīs McDonalda piedāvājumā ir arī dažādi šīm valstīm raksturīgāki ēdieni, vai hamburgeri ar šo ēdienu sastāvdaļām. Piemēram, Āzijas McDonald’s restorāni piedāvā arī zupu vai Indonēzijas restorāni piedāvā rīsu ēdienus, bet Indijā sastopamajos McDonald’s restorānos netiek pasniegts ēdiens ar liellopa gaļu, jo liellops Indijā ir tabu ēdiens.

Lai gan šī kompānija ir saņēmusi daudz kritikas saistībā ar tās pārdoto neveselīgo ēdienu un dabai kaitīgo ēdiena gatavošanas procesu, McDonald’s ir cītīgi piestrādājis, lai uzlabotu savu imidžu, ieviešot veselīgākus ēdienus savā ēdienkartē, iepērkot kvalitatīvākus produktus, no kuriem tiek pagatavoti ēdieni, un spēcīgi cīnoties, lai samazinātu šo restorānu ietekmi uz vidi un padarītu tos dabai draudzīgākus.

 

Hesburger apskats

HesburgerHesburger ir starptautisks uzņēmumu tīkls kas piedāvā ātrās ēdināšanas pakalpojumus sākot no hamburgeriem un siera burgeriem līdz tortillām ,maizītēm un pat virtuļiem un dažādiem salātiem. Restorāns aizsāka savas gaitas Somijā, kādā mazā pilsētiņā , ko sauc par “Naantali” , un tas notika tālajā 1966. gadā, kad divi ātrās ēdināšanas entuziasti vēlējās savas prasmes un biznesu izvērst un sniegt plašākai sabiedrībai. Tomēr restorāns nebija tūlītējiem panākumiem apveltīts un līdz pat 1980. gadam tas cīnījās, kā maza restorānu ķēde, un tikai 1980. gadā tika atvērts pirmais ātrās ēdināšanas restorāns, ar nosaukumu Hesburger. Līdz 1992. gadam restorānam bija izdevies attīstīties līdz 10 Hesburger vārdu nesošu uzņēmumu tīklam, tomēr lielākā izaugsme sākās tieši nākamajā desmitgadē, akd uzņēmums izpletās līdz pat 200 restorāniem pa 60 Somijas pilsētām un kļuva par visliekāko ātrās ēdināšanas tīklu šajā valstī pārspējot amerikāņu McDonalds un pārpērkot konkurentus Carrols 2002. gadā.
Patlaban šim milzīgajam uzņēmuma ir aptuveni 260 uzņēmumi Somijā, ap 30 Latvijā, 30 Lietuvā un 25 Igaunijā, kā arī daži restorāni Vācijā, Krievijā un Ukrainā. Uzņēmuma kopējie ienākumi 2011 gadā bija ap 200 miljoniem Eiro, kas ir ļoti iespaidīga summa , tomēr vēl iespaidīgāk ir tas, ka uzņēmums nodarbina aptuveni 5000 cilvēkus visā savā restorānu ķēdē!
Hesburger ātrās ēdināšanas iestādēs ir iespējams iegādāties galvenokārt hamburgerus un dažādus citus burgerus, un , ja salīdzinām šo uzņēmumu cenu un garšas ziņā ar otru lielāko ātrās ēdināšanas iestādi Latvijā – McDonalds, tad , manuprāt, Hesburger, pat ir labāks un garšīgāks, un visnotaļ noteikti šim restorānam ir daudz labākas un plašākas akcijas, kas piesaista cilvēkus nākt vēl un vēl, kā arī lojalitātes kartes un restorāni mazākās pilsētās padara uzņēmumu daudz pieejamāku Latvijas reģionos dzīvojošajiem cilvēkiem.

 Vairāk par uzņēmumu šeit www.hesburger.lv